سایه مشعل تاریکه
 
آدم زمینی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
جمعه 17 تير 1390برچسب:, :: 11:6 ::  نويسنده : آدم زمینی

چند روز پیش تو یه فرصتی که بین کارهام پیش اومده بود مبایلم رو به کامپیوتر وصل کرده بودم و داشتم عکس هائی رو که گرفته بودم در سایز بزرگ برانداز و ارزیابی می کردم . در همین موقع یکی از همکارهام وارد اتاق شد .من با همه همکارام روابط دوستانه ای دارم برای همین ازش دعوت کردم که به عکسهام نگاه کنه و نظرشو بگه . عکسها همه از مناظری بود که از دور و بر گرفته بودم ، نماهائی جدید از مکان ها و اشیاء خیلی آشنا ، خیلی ها شون هم از آسمون .

همکارم با تعجب گفت این عکسها رو کجا گرفتی و وقتی محل هاشون رو بهش گفتم بیشتر تعجب کرد . پرسید این آسمون شهر خودمونه ؟ گفتم آره . با تعجب و ناباوری گفت پس چرا من تا حالا ندیده بودم ؟ واقعاً همینجاست ؟

آره ، آسمون همینجاست ، گلهای باغچه خیابون ، علفهای هرز با اون گلهای ریزشون ، علفها و چمن ها ، جوی های آب و فواره ها ، گنجشکها ، یا کریم ها ، بچه گربه ها ، درختها و حتی چراغهای خیابون ، همه همینجان اما ما اینجا نیستیم ، نمی بینیمشون ، بهشون توجه نداریم . چون فکر می کنیم برامون عادی شدن بینشون دنبال یه چیز جالب و قشنگ نمی گردیم . فکر می کنیم برای دیدن مناظر جالب حتماً باید بریم یه جای دیگه فکر می کنیم آسمون جاهای دیگه یه رنگ دیگه س. مادرم همیشه یه ضرب المثل رو در این مورد بکار می بره ، می گه « سایه مشعل تاریکه » .یعنی درست مثل سایه ای که زیر دسته مشعل می افته و نور مشعل همه جا رو بجز زیر خودش روشن  می کنه آدم نزدیک ترین چیز ها رو هرگز نمی بینه 

در مورد آدم ها هم همینطوره .خیلی وقتا ما نزدیک ترین افراد به خودمون رو نمی بینیم و دنبال خصایصی که دوست داریم تو غریبه ها می گردیم . یکجور خود گریزی و دیگر پسندی . فکر می کنیم این کسی که الان داره با ما زندگی می کنه ، پدر و مادر ، خواهرو برادر، همسر و فرزند ، چون مال خودمون میدونیمشون ، اهمیت زیادی نداره  و فکر می کنیم فلان شخص غریبه از اون ها بهتر و مهمتره . شاید دیگران هم خیلی خوب باشن اما این دلیل نمیشه که خوبی های نزدیکانمون رو نبینیم .



نظرات شما عزیزان:

بشار
ساعت10:11---18 تير 1390

ما همیشه کسانی را که به فکر ما هستند به گريه می اندازيم ،
گريه می کنيم برای کسانی که به فکر ما نيستند
و به فکر کسانی هستيم که هيچوقت برایمان گريه نمی کنند ...


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 569
بازدید کل : 64550
تعداد مطالب : 117
تعداد نظرات : 349
تعداد آنلاین : 1